انواع کارت ویزیت

1402/05/01 ۱۴:۱۷
کارت ویزیت چیست؟
کارت ویزیت را میتوان از جمله ابزارهای مناسب برای شناساندن و معرفی شرکت و یا یک شخص دانست. اگر طراحی به صورت اصولی و به صورت مناسب انجام شود میتوان گفت تاثیر بسیار زیادی بر روی رشد و پیشرفت شرکت خواهد داشت. در حال حاضر از جمله کارهایی که در مرحله اول را ه اندازی شرکت و یا کسب و کار باید انجام داد، طراحی کارت ویزیت است. علاوه بر طراحی زیبا و مرتبط کارت ویزیت با بیزینس باید توجه داشت که کارت ویزیت اصولی و حرفه ای چاپ شود. با رشد بیش از پیش صنعت آیتی هنوز هم کارت ویزیت همان قدرت و محبوبیت خود را حفظ کرده است. دراین مقاله ما سعی در معرفی ابزارهای مناسب برای طراحی کارت ویزیت داریم .
چرا باید از کارت ویزیت استفاده کنیم ؟
با توجه به رشد روز افزون دنیای آیتی و تکنولوژی، گمان میشد از کارکرد و اهمیت کارت ویزیت کاسته شود؛ اما نه تنها این فضا تاثیر منفی بر روی کارت ویزیت نداشت، بلکه در مراحلی خود به عنوان محلی برای تبلیغات و آگاهی دیگران از سایت و دیگر موارد فضای آنلاین مورد استفاده قرار میگرفت . استفاده از طر حهای نامفهوم بدون هماهنگی با نوع فعالیت بیزینس نه تنها باعث افزایش ارتباط پذیری کسب و کار نخواهد شد، بلکه موجب عدم ارتباط با دیگران میشود. از همین رو
نیاز است در طرح لایه باز کارت ویزیت تمام موارد اصولی و حرفه ای را در نظر گرفت. در ادامه به بررسی دلایل استفاده از کارت ویزیت میپردازیم .
1. ایجاد حس اعتماد
از اولین اثراتی که یک کارت ویزیت مناسب بر روی کسب و کار م یگذارد، میتوان به مشروعیت بخشیدن و حس اعتماد اشاره کرد. در نگاه اولی که مخاطب به کارت ویزیت می اندازد باید به سوالاتی از قبیل کسب و کار شما چیست؟ چه خدماتی را ارائه می دهید؟ موقعیت مکانی و آدرس شما کجا است؟ را ه های ارتباطی شما کدام است؟ پاسخ داده شود.
کارت ویزیت بدون کوچکترین هزینه اضافی خواهد توانست شما را در مسیر و هدفتان موفق و پیروز نماید. یک فایل لایه باز کارت ویزیت را زمانی میتوان مناسب دانست که سازگاری کاملی با ساختار و هدفهای کسب و کار داشته باشد. این ایجاد حس اعتماد در بلند مدت میتواند باعث افزایش فروش و همچنین جای گیری برند در ذهن مخاطب شود.
2. روشی آسان برای ایجاد ارتباط
از جمله مواردی که باعث رشد و پیشرفت شما در کسب و کارتان م یشود میتوان به کارت ویزیت مناسب اشاره کرد. احتمالا شنیدهاید که ارتباط گیری و شبکه سازی در شروع بیزینس میتواند رونق چشم گیری را به کسب و کار شما ببخشد.
اگر قرار است با شرکت یا فردی گفتگوی حضوری داشته باشید حتما به این نکته توجه کنید که کارت ویزیت، پلی است که ارتباط شما با فرد یا شرکت را به نمایش خواهد گذاشت. کارت ویزیت میتواند باعث معرفی و همکاری بیشتر شما با مشتریانتان شود.
3. آگاه سازی از برند
اولین قدم در طراحی استراتژیک یک کسب و کار را میتوان برنامه ریزی برای نحوه آگاهی از برند در نظر گرفت. آگاه سازی از برند اولین قدم برای نقش بستن برند در ذهن مشتری خواهد بود. با استفاده از کارت ویزیت شما خواهید توانست علاوه بر ایجاد را ههای مناسب ارتباطی، آگاهی درستی از برند خود به مخاطبان برسانید. کارت ویزیت همچنین میتواند باعث ایجاد حس ارتباط پذیری در مشتری با شما شود.
انواع کارت ویزیت
آگاهی از انواع کارت ویزیت م یتواند قدمی بزرگ در شخصیت بخشیدن به کارت ویزیت باشد. تصور کنید شما یک طرح لایه باز کارت ویزیت را دانلود کردهاید؛ برای انتقال این طراحی و رساندن آن به دست مخاطب نیاز به چاپ خواهید داشت. اگر نوع کارت ویزیت به درستی انتخاب نشود به هیچ وجه نمیتوان انتظار داشت که آن زیبایی و اثر خود را بر روی مخاطب بگذارد.
کارت ویزیت سلفون
سلفون یک پوشش است که در انواع مختلف موجود بوده و شما باید با توجه به نوع طرح لایه باز خود اقدام به انتخاب نمایید. سلفونها را م یتوان در انواع مات، براق و مخملی مورد استفاده قرار داد. کارت ویزیت های مات مخملی را میتوان از جمله کارت ویزیتهای لاکچری و عالی به شمار آورد که با لمس آن توسط افراد حس مناسبی به آنها القا خواهد شد.
کارت ویزیت معمولی (بدون روکش)
اصولا از کارت ویزیت های معمولی بدون روکش در مواقعی استفاده میشود که بخواهیم بر روی کارت مطلبی مانند شماره اشتراک را یادداشت کنیم. این نوع کارت ویزیت ها در اندازه های مختلفی طراحی و چاپ میشوند و شما میتوانید با توجه به نیاز خود اندازه مناسب را انتخاب نمایید.
کارت ویزیت لمینت
کارت ویزیت لمینت با لمینت دندان در عمل یک کار را انجام م یدهند اما با یک دیگر متفاوت هستند. لمینت دندان روکشی است که باعث میشود از دندان در برابر آسیبها محافظت شود و کارت ویزیت لمینت شده دقیقا همین وظیفه محافظت از کارت ویزیت را بر عهده دارد. در واقع لمینت شدن کارت ویزیت فرآیندی است که باعث میشود کارت ویزیت در برابر عوامل آسیب زا از خود مقاومت بالا نشان دهد. با استفاده از این لایه محافظ رنگ و طرح کارت ویزیت به صورت اولیه باقی  میماند.
کارت ویزیت پی وی سی
شاید شما هم جزو دسته ی بزرگ دوستداران طبیعت باشید و از طرفی نیاز به کارت ویزیت محکم و مقاوم داشته باشید. پی وی سی یک نوع پلاستیک مقاوم است که به صورت کامل قابل بازیافت است. تقریبا میتوان گفت 80 درصد کارت ویزیت های طراحی شده از نوع پی وی سی است. شما میتوانید در هنگام چاپ، نوع مات، براق و یا متالیک بودن کارت ویزیت را انتخاب نمایید.
کارت ویزیت های بافت دار
از جمله کارت ویزیتهایی که امروزه طرفداران بسیار زیادی برای خود دست و پا کرده است میتوان به کارت ویزیت های بافت دار اشاره کرد. در طراحی فایل لایه باز این نوع کارت ویزیت، طراح باید دید درستی نسبت به طراحی این نوع کارت ویزیت داشته باشد.
آخرین دیدگاه ها

دیدگاهی درج نشده است. اولین نفر باشید!

دیدگاه تان را بنویسید

نظر خود را درباره این مقاله بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *